9 Ağustos 2010 Pazartesi

Lig öncesi kısa kısa tahminler

Dünya kupası süresince Libya'dan Ankara'ya göç işleriyle uğraşıyorduk, o yüzden bloga ara vermiş olduk uzunca bir süre, artık Ankara'dayız. Muhtemelen Gençlerbirliği ve Ankaragücü'nü daha yakından takip etme şansım olacak. Ayrıca ayıptır söylemesi Digitürk'ümüzü de bağlattık, maçları daha çok takip edebileceğim sanırım. Burda da bol bol atıp tutarız artık.

Bu uzun aradan sonra ligler başlarken bizde ufak ufak takımlara değinelim biraz. Şampiyonluk yaşamış beş takımı ayrı ayrı incelemeden önce diğer takımlara şöyle kısa kısa bir bakış yapalım ... 




İstanbul B.B. :

Abdullah Avcı Türkiye’deki şanslı teknik direktörlerden biri, imkanları iyi, maddi açıdan rahatlar, taraftarları yok ama şartları çoğu kulüpten daha iyi. Geçen seneki 6.lık ciddi bir başarı olmakla beraber ben hala çok başarılı bulamıyorum Abdullah Avcı’yı. Abdullah Avcı’nın genç futbolculara olan ilgisi ön plana çıkarılır sürekli ama ben keşfedip yıldız yaptığı bir genç yetenek de hatırlamıyorum. Oysa bir Arsene Wegner olabilirdi Abdullah Avcı. 3-4 yılın sonunda yıldız satarak maddi kaynak yaratan (bir dönemki Gençlerbirliği gibi), mevcut genç yetenekleriyle de zirveye oynayan (Bursaspor gibi) bir takım yaratabilirdi Abdullah Avcı. İşte o zaman başarılı denenebilirdi. Abdullah Avcı ve İstanbul B.B. sanırım bulundukları yerden gayet memnunlar ve daha yukarıları hedeflemek gibi bir niyetleri yok. Vizyon meselesi tabi, olabilir saygı duyuyoruz.

Ben geçen yıldan çok farklı bir İstanbul B.B. beklemiyorum açıkcası. UEFA mücadelesi zor gözüküyor, 6-10 arası bir yerde bitireceklerini tahmin ediyorum.


Eskişehirspor :

Rıza Çalımbay, birçok yeni nesil Türk teknik direktörlerinin hayallerini süsleyen imkanlara sahip. 3 yıllık bir çalışma dönemi, kendisini destekleyen yönetim be coşkulu taraftar, maddi imkanlar iyi transferler gibi birçok teknik direktörün yıllarca aradığı çalışma ortamına sahip. 5 yıl öncesine kadar hayal olan bu durum son yıllarda Kayserispor başta olmak üzere belli takımlarda görülmeye başlandı. İstanbul B. B.'de Abdullah Avcı ve Antalyaspor’da Mehmet Özdilek’de aynı olmasa da benzer şartlara sahip.


Hal böyle olunca Rıza Çalımbay’dan beklentiler de artık yükselmeye başladı doğal olarak. Özellikle son Tello ve Batuhan transferlerinden sonra ilk 5 içinde olamamak Eskişehirspor için bir başarısızlık olacak. Takım potansiyeli olarak 4-6 arası bir sıralama hakediyorlar ama Rıza Hoca’nın bunu başarabileceğini pek sanmıyorum. 6-10 arası bir yerde bitirirler diye tahmin ediyorum.


Kayserispor :

Bu yılki performanslarını merakla ve hevesle beklediğim 3 takımdan biri. (diğerleri Gençlerbirliği ve Eskişehirspor). Bu üç takımın da UEFA kupasına katılmayı zorlayacak potansiyelleri var ama bunu başarabilecekler mi ya da ne kadar bunu zorlayabilecekler merakle bekliyorum. Gençlerbirliği ve Eskişehirspor hakkında yine bir derece fikir yürütebiliyoruz ama Shota’nın ilk deneyimi olması nedeniyle Kayserispor’un nasıl bir çizgi çizeceğini önceden görmek çok zor.



Shota zaten futbolculuk döneminde üst düzey tekniğinin ve bitiriciliğinin yanında zekasıyla da ön plana çıkan bir oyuncuydu. Son AZ Akmar döneminde takımın saha içinde teknik direktörü gibiydi zaten. Futbolu bıraktıktan sonra Luis Van Gaal ve Koeman ile çalışmış olması büyük avantaj. Üstüne bir de Kayserispor kadrosundaki Tolunay Kafkas’ın transfer ettirdiği ama parlatamadığı genç yetenekleri de düşününce insan heyecanlanıyor ister istemez. Takımdaki genç yeteneklere aşama kaydettirip, takım futbolunu yerleştirebilirse hem göze hoş gelen futbol hem de başarı gelebilir. Şartlar bunun için çok müsait, ama Kayserispor seyircisinin de o stadın ve takımın hakkını vermesi lazım.

Belki fazla bir beklenti içindeyiz, belki de Shota’nın anılarımızdaki güzel görüntülerinden dolayı böyle düşünmek istiyoruz. Ama ilk dörde girmemeleri için bir sebep göremiyorum. En ümit verici durum ise Kayserispor yönetiminin hocalarına en az 2-3 yıl süre tanıyor olması. Shota’da bu yıl olmasada önümüzdeki yıl takımı daha ileriye taşıyım zirve mücadelesi verebilir. Bu yıl için tahminim 4-7 ama sonraki yıl için 1-4.


M.P. Antalyaspor :

Ertuğrul Sağlam Bursaspor için ne ise Mehmet Özdilek’te Antalyaspor için aynı anlama geliyor. Yokuklardan maddi imkansızlıklardan saygı duyulan dip diri bir takım oluşturdu Mehmet Özdilek. Her türlü tebriği hakediyor. Tabi burda anlamadığım nokta yıllardır transfere para harcamayan Antalyaspor’un yayın gelirlerinin artması ve yeni sponsorluk (Medikal Park) ‘tan sonra neden hala transfer yapamamaları. Bu kadar para nereye gidiyor anlamak zor. Antalyaspor’un artık biraz da para harcayıp biraz daha üst sıraları hedeflemesi lazım. Mehmet Özdilek’in orta sıralara oynayan bir takıma razı olacağını sanmıyorum. Bu yıl tahminim 8-12 arası Antalyaspor için o da Mehmet Özdilek hatrına, yoksa kadro kaliteleri küme mücadelesi bile verebilir. Necati ve Djheumi’nin performansları özellikle belirleyici olacak Antalyaspor için.



Gençlerbirliği :

Merakla beklediğim bir başka takım da Gençlerbirliği. Yıllardan sonra aynı hocayla ikinci yılına giren İlhan Cavcav, yaptığı takviyelerle ve Thomas Doll’un da ligi daha iyi tanımasıyla bu yıl üst sıraları zorlayabilirler. Tahmin yapmakta zorlanıyorum, eğer yeni yabancıları iyi çıkarsa (bu sefer İlhan Cavcav paraya kımış, iyi olmasalar o kadar para harcamazdı İlhan Cavcav) UEFA mücadelesi bile verebilirler. Tahmin yapmakta en zorlandığım takım diyebilirim. 4. de olabilirler 10.da. Geniş bir aralık ama ben de merakla bekliyorum. Doll gibi pozitif futbol oynatan hocaların üst sıralarda olması bizim gibi futbol izlemek isteyen futbolseverleri her zaman mutlu eder.


Kasımpaşa :

Kasımpaşa enteresan bir takım. Yönetim işi profesyonellere bırakmış gibi. Yılmaz Hoca ve sportif idare işi biliyorlar gibi. Zaten Yılmaz Hoca varsa biryerde ordan herşey çıkabilir. Ama Yılmaz Hoca’nın artık neden beni büyük takımlara almıyorlar, neden milli takıma hoca yapmıyorlar demek yerine Kasımpaşa’yı üst sıralara taşıması lazım. Yıllardır Yılmaz Hoca’nın çalıştırmadığı takım kalmadı, hepsiyle de iyi işler yaptı, iyi maçlar kazandı ama hiçbiriyle bir UEFA kupası macerası yaşayamadı. Yani hiçbirinde süreklilik sağlayamadı, işte bu yüzden hiçbir zaman büyük bir kulübe gidemedi. Bunu kırmak için Kasımpaşa son şanslarından biri olabilir. Ben bu yıl Kasımpaşa’yı küme düşme mücadelesinden uzak görüyorum, 7-10 arası bir yerde bitirebilirler ligi. Ama Yılmaz Vural’ın çok daha yukarıları hedefliyor olması lazım ve takıma UEFA kupasına katılma mücadelesi verdirtmesi lazım.


Ankaragücü :

Bu teknik direktör konusunda taraftarlar genelde duygusal davranıyorlar. Dünyanın neresinde olursa olsun eski efsane futbolcuların efsane teknik direktör olmasını ister taraftarlar. Aykut, Ümit Özat ve Shota bu yılki örneklerimiz. Hakan Kutlu ve Tolunay gibi örneklerimiz de daha önceki yıllardan geliyor. Daha da önceden Oğuz Çetin, Rıdvan Dilmen, Bülent Korkmaz ve hatta Hagi gibi örneklerimiz var. Dünyada da böyle bu. Klinsman ve Maradona ilk aklıma gelen örnekler.

Lige geri dönersek ben burda işi en zor olarak Ümit Özat’ı görüyorum. Gerek yetersiz tecrübesi, gerek kadro laçkalığı gerekse amatör yönetim yapısı işini çok zorlaştırıyor Ümit Özat’ın. Bu yıl beklenti de arttığı için taraftar baskısı da olacak. Hazırlık maçlarını da izleyemedim ama anladığım kadarıyla pek parlak geçmemiş. Ben Ankaragücü’nün işini zor görüyorum ve 10-15 arası bir yerde bitirir hatta dönem dönem düşme hattına bile yaklaşabilir diyorum. Ümit Özat'ı da Hakan Kutlu ve Bülent Uygun'la beraber ilk değişecek hocalar olarak görüyorum.


Gaziantepspor :

Tolunay Kafkas için son şans olacak sanırım bu. Kayserispor'da çok iyi bir çalışma ortamı ve imkanlar bulmasına rağmen başarılı olamadı. Gaziantepspor'da da muhtemelen iyi bir çalışma ortamı bulacak, zira Kayserispor da Gaziantepspor da bilinçli yönetimlere sahip, hocaların arkasında duracaklardır.

Tolunay Kafkas bu durumu ne derece değerlendirebilir göreceğiz. Ben açıkcası çok ümitli değilim, çünkü çok defansif ve sert bir futbol mantalitesi var Tolunay Hocanın. Tıpki kendi futbolculuğu gibi. Yeni yabancılar ses getirecek gibiler. Yine de 10-14 arası bir yer tahmin ediyorum Gaziantepspor için, ama kadro kalitesi ve kulüp yapısı daha yukarıyı hakediyor.

Manisaspor :

Dört kümeye düşme adayımdan birisi. Geçen yıl zaten zor kurtarmışlardı ama zayıf kadro yapıları hem Manisaspor’u kümeye götürür hem de Hakan Kutlu’nun kariyerini bitirir. Lig sonu tahminim 16-18.


Sivasspor :

Dört kümeye düşme adayımdan bir diğeri. Mesut Bakkal ve Mehmet Yıldız tek şansları ama onlar bile kurtaramayabilir. Bu yıl da zor bir yıl bekliyor Sivasspor’u, Bülent Uygun’un son sezonundaki transfer fiyaskosunun (imkansızlıklar yüzünden) etkilerinden hala kurtulmuş gibi değiller. Küme düşebilirler, tahminim 15-18.


Karabükspor :

Dört kümeye düşme adayımdan birisi yine. Aslında iyi ve sağlam geldiler ama takım yapısını çok değiştirdiler ve ligde tecrübesizler. Kasımpaşa’nın ilk Süper Lige çıktığı gibi bir durum olabilir. Özellikle Emenike’yi merak ediyorum, eğer kadroda tutabilirlerse ve geçen sezonki çizgisini korursa küme adayım 4 takım içinde biraz daha ön plana çıkabilirler. Lig sonu tahminim 15-18.


Konyaspor :

Aslında ilk küme düşme adayım olabilirdi ama Ziya Doğan faktörü onları ligde tutacaktır. Ziya Doğan yine toplamış eski kadrosunu. Bizim inşaat sektöründe öyle birşey vardır, Şantiye Şefi veya Proje Müdürü yeni bir projeye gittiği zaman ekibiyle gider, Ziya Doğan da öyle.. Trabzonspor’da ve Diyarbakırspor’daki bir çok oyuncuyu Konyaspor’a da götürmüş. Ben asıl Ayman transferini bekliyorum Ziya Hoca’dan. Konyaspor bu yıl 10-15 arası bir yerde yer alacaktır diye de tahmin ediyorum. Ziya Hoca'yla devam ederlerse hatta ilerleyen yıllarda ilk 6'nın içinde olan bir takım bile yaratabilir Ziya Hoca. Çoko defansif vef yaratıcılıktan uzak görsekte Ziya Doğan'ı, mücadeleci ve hırslı takımlar yarattığını da biliyoruz.


Bucaspor :


Dört kümeye düşme adayımdan birisi. Çok güzel bir altyapı yapılanmasıyla Süper Lige çıktılar. Karşıyaka, Altay ve Göztepe’ye örnek olurlar umarım. Ama işleri zor, hem Bülent Uygun’un altyapıya dayalı bir kulübe ne verebileceği şüpheli hem de Mehmet Batdal’ın gitmesi ve takımın ciddi bir revizyona uğrayıp bir sürü yeni transfer yapılması işlerini zorlaştırıyor. Öyle görünüyorki geçen yıldan farklı bir Bucaspor olacak bu yıl. Burda Bülent Uygun’un oynatmak isteyeceği futbol önemli. Sivasspor’da başarılı olduğu ileri şişir, sert ve dandun oyna bol defans yap şeklinde bir taktik geliştirirse Bucaspor’da tutmayabilir. Sivasspor’daki son yılındaki gibi “futbol” oynayama çalıştırsa takımı o da Bucaspor’u aşan bir durum olur geçen sene Sivasspor’u aştığı gibi. İşleri zor. Özellikle lige kötü bir giriş de yaparlarsa ilk hoca değiştiren takım olabilir Bucaspor. Yabancı transferleri iyiymiş diyorlar öte yandan, göreceğiz. Küme adayım dört takım içinden santraforu süratli ve bitirici olan ligde kalır diyorum. Lig sonu tahminim 15-18.

Hiç yorum yok: