17 Nisan 2010 Cumartesi

Bursaspor’un bu sezonki son galibiyeti: Bursaspor 2 Gaziantepspor 0



Öncelikle şunu söyliyim dün akşamki Gaziantepspor galibiyeti, Bursaspor’un bu sezon aldığı son galibiyet olur diye tahmin ediyorum. Tabi 33. hafta bay geçecekleri Ankaraspor maçını saymazsak. Yani, sırasıyla Galatasary, Kayserispor ve son hafta da Beşiktaş’a karşı kaybedeceklerini düşünüyorum ki, eğer bu üç maçtan birini alırlarsa şampiyon olurlar. (Bakınız iki alltaki tahmin yazım)


Ama benim anlamadığım nokta nasıl Bursaspor gibi zayıf bir kadro, 3 tane genç ve tıfıl yıldızla şampiyonluğa bu kadar yaklaşabiliyor ? Ozan-Sercan-Volkan 20-22 yaşlarında, daha önce böyle bir şampiyonluk yarışını yaşamamış genç ve tecrübesiz oyuncular. Liderlik özellikleri yok, stresi kaldırma güçleri yok, zor anlarda sorumluluk alıp maçı çevirecek kadar üst düzey yıldızlar değil..

10 milyon Euro istenilen Sercan’ın ligde 4 golü var.. Ligteki belki de en kötü gol vuruşu olan forvet. Guiza Sercan’ın kaçırdıklarının yirmide birini kaçırmamıştır... Ozan İpek daha geçen seneye kadar Bank Asya’da oynayan, bu sezonun da ilk başlarinda kadroda kendine yer bulmaya çalışan bir oyuncuydu. Volkan Şen ise Gökdeniz’in iki gömlek küçük hali.. Bu üç oyuncuda yetenekli ve gelişime açık oyuncular, ilerde iyi yerlere geleceklerdir, hatta büyük transferler de yapacaklardır ama bir takımı şampiyonluğa oynatacak yeterlilikte değil şu anda bu adamlar..

Takım gerisine bakıyorum, başka takımlarda ilk 11 mücadelesi verebilecek gayet vasat oyuncular. Hüseyin ve M.Keçeli Trabzon’dan ayrıldığı zaman Trabzonspor taraftarlarının nasıl sevindiğini gayet iyi hatırlıyorum. Ali Tandoğan, Ömer Erdoğan, Zapotocni İstanbul takımlarında tutunamamış oyuncular. Yabancılarına bakıyorum, takımda doğru dürüst yabancı oyuncu yok.. Kalecileri dışında, biraz Ergiç ve Batalla biraz da Zapatocni’den faydalanabiliyorlar. Bekir Ozan, İbrahim, Turgay gibi oyuncular da aynı şekilde bırakın şampiyonluk mücadelesini, orta sıra takımlarad ilk 11’e girmekte zorlanacak oyuncular..

Yok eğer bu kadro şampiyonluğu hakeden bir kadroysa, F.Tekke-Gökdeniz-Yattara-Szymek’li kadro nasıl şampiyon olamaz, bunu nasıl açıklayabiliriz ? Daha da eskiye gidersek Ünal, Hami, Şota, Tolunay, Ogün, Abdullah vs. li kadro varki o konuya hiç girmeye gerek yok..

Bursaspor’un bu başarısını ben şahsen açıklayamıyorum.. İşin daha da ilginç yanı, geçen yılki Sivasspor çıkışından farklı bir durum söz konusu burda.. Sivasspor fizik gücüne dayalı, zorlama bir futbolla maçları zorla alıyordu.. Ama Bursaspor iy futbol oynayarak kazanıyor. 58 golle şu anda ligin en çok gol atan takımından bahsediyoruz.. Bunu Sivasspor’un zorlama çıkışıyla aynı kefeye koyamayız. Peki bunu nasıl başardılar ?

Bu soruyu ligdeki tüm Anadolu takımlarının kendisine sorması lazım. Bu sadece Ertuğrul Sağlam’ın başarısı mıdır ? Yoksa takım ruhu mu ? Yoksa Sercan-Volkan-Ozan aslında Gullit-Rijkaard-Van Basten midir ? Yoksa tesadufi bir çıkış mıdır bu ? Ben açıklayamıyorum, anlamıyorum o yüzden bundan sonra maç kazanamazlar diyorum.. Açıklayan varsa beri gelsin, bize de anlatsın ...

Ben şahsen Bursaspor’un şampiyon olmasını istiyorum. Ama içten içe de istemiyorum açıkcası, sanki bu durum Trabzonspor için iyi olmayacakmış gibi hissediyorum.. Kendi içimde ikilemde kaldım yani.. Ama yine de kendilerine başarılar diliyorum, umarım şampiyon olurlar...

Hiç yorum yok: