23 Eylül 2010 Perşembe

Trabzon'a yeni stad ışığı göründü...



Dün Trabzon’un yeni stadı (ve spor kompleksleri) yapılması için düşünülen Akyazı bölgesindeki denizin doldurulma işi için ihale yapılmış. Bildiğiniz gibi işi yapan TOKİ, aşağıda da ihale sonuçları mevcut.

Hem Trabzonspor’la ilgili olması açısından, hemde mesleğimizden dolayı inşaat sektörünün içinde olmamız açısından birkaç ahkam da biz keselim dedik.

Öncelikle Limak gibi Cengiz-Makyol gibi şirketlerin 80 miyon ve 124 milyon teklif verilen bir işe 36 miyon TL’lik teklifler çok gerçekçi durmuyor. Eğer ihaleyi kazanırlarsa hiçkimse işin bu rakama bitmesini beklemesin.

Tabi işin teknik detayını bilmiyoruz, ama bu kadar farkın olması da garip. Bu tip ihalelerde, işi almak için fiyatı kırıp, daha sonra işi aldıktan sonra değişik numaralarla hem süreyi uzatmak hem de fiyatı arttırmak inşaat firmalarının çokça yaptığı birşey. Böyle olmasa bile, ve en düşük teklif olan 36milyon TL’e ihale sonuçlansa bile bu rakamın yüksek olduğunu düşünüyorum. Bu rakama baştan yeni bir stad bile yapılabilir.



Projenin toplam bedeli, diğer spor kompleksleriyle birlikte belki 300milyon TL’yi bulacak, ve projenin tamamlanması ise belki 10 yılı bulabilir. Bu süre boyunca siyasi iktidarın değişmesi, yaşanacak finansal krizleri ve de diğer faktörleri de düşününce 10 yılda bile bu işin bitmesi çok iyi bir ihtimal. Şimdi yukardaki resim her Trabzon'luyu heyecanlandırır. Ama işte fazla ütopik ve 10 yılda bitmesi bile zor.

Oysa Trabzon’un ve Trabzonspor’un 10 yıl beklemek lüksü yok (aslında 10 yıl önce bitmiş olması gerekirdi, zaten geç bile kalındı). Bu kadar büyük paralar harcamaya da gerek yok. Sadece şu dolgu için düşünülen paranın biraz fazlasına Trabzon’a, mevcut stadın yerine çok konforlu ve güzel bir stad yapılabilirdi pekala.

Hani işin teknik detayına girmem zor şu anda ama kabaca 70-80milyon TL’ye mevcut stadın yerine gayet modern bir 40bin kişilik stad, hemde 1.5-2 yılda yapılabilirdi. Ve de çok güzel olurdu.

Bu aslında Trabzon’un ihtiyacı olan birşey. Öncelikle stadın şehrin içinde olması Trabzon için çok önemli. Belki İstanbul gibi şehirlerde problem olabilir bu ama Trabzon için şehir merkezinde stadın hiç bir sakıncası yok ve de şehrin maçı yaşaması açısından da bu çok önemlidir. Bir çok insan için H.Avni Aker’in yeri yürüme mesafesindedir.

Bugün 25bini dolduran taraftar, konforlu bir stad olması halinde (tartan pistte olmayacak) çok rahat 40 bin kişilik stadı doldurabilir. Ama stadın konforlu olması önemli, tekrar altını çiziyorum. Giriş-çıkış, koltuklar, kafeteryalar, localar, basın yerleri, çatısı, ısıtması herşeyiyle modern bir stad olması önemli. Bugün insanlar sadece Trabzonspor’u izlemek için çile çekiyorlar, oysa hoşça zaman geçirebilecekleri ve keyif alabilecekleri bir yer olması lazım stadın. O zaman 40bin kişiye oynar her maç Trabzon.

Burda yanlış ve biraz da popülist bir karar alındı, bence yanlış bir karar. Yine de hayırlı olsun diyelim, uzuuuun bir film başladı. Bol bol siyasete alet edilinir ve seçimlerde kullanılır, bol bol da muhabbet malzemesi olur. Tarihe notumu da düşüyorum, 2022 yılındaki yeni stadımızın açılışında görüşmek üzere. (Karadeniz sahil yolunun ve Trabzon Tanjant yolunun kaç yılda bittiğini bilenler anlamıştır ne demek istediğimi)



1 - Öztaş-Sistem İnşaat Ortaklığı: 36 milyon 950 bin TL

2 - Mapa İnşaat: 36 milyon 988 bin 540 TL

3 - Sağlamlar İnşaat: 39 milyon 702 bin 230 TL

4 - Yapıtek-Şahinler İnşaat Ortaklığı: 42 milyon 361 bin TL

5 - Bülbüloğlu İnşaat: 46 milyon 100 bin TL

6 - İrfan İnşaat: 49 milyon 783 bin 783 TL

7 - Orna İnşaat: 51 milyon 500 bin 450 TL

8 - Polatyol-Yapı İnşaat Ortaklığı: 69 milyon 575 bin TL

9 - Nas- Şengök Keleşoğlu İnşaat Ortaklığı: 80 milyon 400 bin TL

10 - Cengiz-Makyol İnşaat İnşaat Ortaklığı: 82 milyon 150 bin TL

11 - Genç İnşaat: 103 milyon 737 bin 373 TL

12- Limak İnşaat: 124 milyon 125 bin 750 TL

2 yorum:

mühendis dedi ki...

belliki sen trabzonlu değilsin bir sürü abuk subuk şey yazmıssın ve trabzona kesinlikle gelmedin bi kere stad şehrin içinde binaların arasına kaybolmuş bir yerde ve maç sattlerinde trafik ve yaya trafiği çok tıkanan bir konumda olduğu yerde yeni stad yapılması için binalar yıkılması gereg ve kimse trabzonun en merkezi yerinde olan evlerini vermez 10 yıl farketmez şehire yeni bir görünüm kattıktan sonra en hayırlı olanı bu hem trabzon çevre yolu da yaklaşık 10 senede yapıldı bunu da unutmamak lazım

Muratonovic dedi ki...

Trabzon'a gelmedigimi soylemissin ama Trabzon'dan ilk disari ciktigimda 17 yasimdaydim.. Hayatimin ilk 17 yilini Trabzon'da gecirdim yani, bunun de buyuk kisminda, stadin hemen arkasindaki Inonu mahallesinde oturdum, yani evde otururken macta gol oldugunu anlayacak kadar yakindim..

Yavuz Selim'i de dusunursek stad icin genis yer var ve ev yikmaya gerek kalmaz.. 19 Mayis Kapali'nin arka tarafindaki sanirim orman bk.ligi lojmanlarini da baska yere tasirsak ordan da bir suru yer kazanci olur..

Trafik biraz oluyor ama mac bittikten yarim saat sonra hersey normale donuyor..

Benimki fikir tabi, bugun artik stadlar sehirin icine yapilmiyor.. Ama Trabzon herhangi bir sehir degil, futbolu yasayan bir sehir..