30 Nisan 2009 Perşembe

Manchester United 1 Arsenal 0


Hani vardır ya klasik “Bunların oynadığı Futbolsa bizimkilerin oynadığı ne ?” geyiği.. Evet geyik ama durumu anlatacak daha iyi bir tabir de aklıma gelmiyor.. Ben olsam akşam izlediğim maçtan sonra Kulüpler birliğini toplar bizim Süper ligi fesh edelim kararı alırdım.. Bence kapansın Süper Lig, amatör bazda oynansın bundan sonra Türkiye’de..

Maçı izleyince insan daha iyi anlıyor neden yarı finaldeki dört takımın üçü ingiliz diye.. Bizimkiler federasyondu şuydu buydu uğraşa dursunlar, adamlar futbol oynuyorlar..

Akşamki Manchester-Arsenal maçından bahsediyorum.. Bu nasıl bir futboldur.. Bu tempoyu Türkiye’de bir takım oynamaya kalksa 20 dakikanın sonunda futbolcuların yarısı kalpten gider sanırım.. Tempo, oyun taktikleri, fizik mücadele, alan daraltmalar, boş koşular... Hele de pas trafiği, ben izlerken başım döndü, yoruldum..

Bizde “Tekmeye kafa atmak” diye bir tabir vardır.. Buyrun işte ;


Bakıyorum, mesela top Anderson’da diyelim diğer Manchester’li futbolcuların hepsi bir yere koşuyor.. Kimisi topu alan adama yaklaşarak pas opsiyonu oluşturuyor, kimisi boş alana koşuyor diğeri de boş alana koşan arkadaşına alan yaratıyor.. Ve bunlar olurken aynı zamanda rakip defans oyuncuları da bu koşuların hepsine anında cevap veriyor... Takım sanki 11 tane oyuncudan oluşmuyorda tek bir canlıymış gibi beraber hareket ediyor.. Ne söylesek az... Bence bizim futbolcuların antreman yerine oturup bu maçları izleyip anlamaya çalışmaları lazım...


Bizdeki futbol geliyor aklıma sonra, ilerdeki tek forvet, iki rakip ön-liberonun içinde elini havaya kaldırıp bana atsana diye bakar defanstaki takım arkadaşına ve defansta ileri doğru şişirir.. Artık kazara belki pozisyon olursa olur.. Akşamki maçta ise bakıyorum ileri uzun şişirilen top çok az.. Tek-Tük..

Tüm bunlardan sonra Trabzonspor’un şampiyonlar ligine gidemiyor olmasından dolayı olan üzüntüm azaldı.. İyiki gidemiyoruz dedim kendime, gitmeyelim de zaten.. Trabzonspor’un bunlarla oynadığını düşünemiyorum.. Bir C.Ronaldo-Hüseyin Çimşir ikili mücadelesi hayal etmek bile istemiyorum.. O yüzden Beşiktaş ve Sivasspor’a şampiyonlar liginde başarılar.. Onlar gitsinler..

Son Söz : Şampiyonlar ligi Türk takımları için şu anda 3 gömlek bol..



Hiç yorum yok: